tisdag 23 oktober 2007

Veckosammanställning

De senaste två veckorna har jag kommit till skott riktigt ofta med träningen. Jag befarade att efter Lidingöloppet skulle det bli svårt att tvinga sig ut när det är "nästan ett halvår till vasan". Så fort jag hade slickat såren efter Lidingöloppet körde jag därför på extra målmedvetet.

Dessa pass har jag kört den senaste tiden.

Lördag: Löpning 8 km
Söndag: Provtur med nya rullskidorna
Måndag: Vila
Tisdag: Kvällspromenad rask takt 1 h
Onsdag: Styrketräning biceps, triceps
Torsdag: Löpning 8 km
Fredag: Styrketräning mage
Lördag: Rullskidor 8 km
Söndag: Morgonpromenad rask takt 1 h 15 min
Måndag: Styrketräning triceps, axlar
Tisdag (idag): Löpning 8 km

Jag tänkte att jag skulle skriva ner en dylik sammanställning som ovan med jämna mellanrum. Det kan vara bra att ha med sig när man får tiden på Vasaloppet 2008 att se hur mycket träning man bör ha i kroppen för att förbättra sig till nästa Vasalopp.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning