måndag 22 september 2008

Förlamad

Att först släpa 93 kilo uppför fjällbackarna, och sedan bromsa lika mycket vikt i backarna ned - det blev för mycket för mina lår. Någon motsvarande träningsvärk har jag aldrig varit med om.
Från höften och nedåt är varenda muskelfiber i uppror om jag rör mig. Vaderna känns som de ska gå av när jag ställer mig upp. När ingen ser tar jag tag i möbler för att lätta bördan för benmusklerna när jag går, precis som jag var full tar jag mig fram genom lägenheten.

Det är nog svårt att förbereda benen på den extrema belastning det blir att springa nedför såpass branta backar. Jag hade aldrig haft disciplinen att köra ett så hårt benpass på gymmet. Nu fortsatte jag springa trots att det krampade och hoppades det skulle gå över.
Det blir ingen träning på några dagar märker jag.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning