söndag 26 oktober 2008

Höstformen - helt klart godkänd!

Idag rev jag loss med ett Coopertest, förvisso på löpband inomhus så jag vet inte riktigt hur man ska mäta det. De flesta jag snackar med brukar köra på en 400-metersbana utomhus. Men det var skönt att få det gjort, det har jag funderat på i över ett år.

Det blev 2,48 km på 12 min.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Coopers_test

Det är enligt wikipedia "bra" (skönt att vara över "medel"-gränsen). För att få "mycket bra" så hade det behövts lite drygt 300 meter till.

Mer än 2800 m känns inte alls orealistiskt och det får bli ett nytt test när Vasaloppsträningen varit igång på allvar ett tag, i början på februari.

Hoppas det är några läsare kvar nu när bloggen varit inaktiv i 20 dagar. Det har inte varit dött på träningsfronten för det, men många projekt på gång slukar all tid.

Sedan senast har rullskidspremiären gått av stapeln med 7 km på drygt 30 min. Det är mycket bättre än första rullskidspasset ifjol när skidträningen började i oktober, så det är skönt att inte allt försvunnit sedan Birkebeinerrennet, då skidorna lades på hyllan.

Förutom det, 4-5 löppass, 5-6 gympass och några hemmaträningar med armhävningar, situps etc.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning