söndag 1 november 2009

Rollsborundan - resultat

Idag var det dags för Rollsborundan. Jag körde ett pass på ca 1 mil i området i torsdags och kollade in banan. Den är väldigt platt och perfekt för en nybörjare på rullskidor.

För min del siktade jag på att komma in under 1.20 min, vilket hade varit i paritet med mina tider på träningen det senaste. Men när jag väl startat blev det rätt bra hårdkörning från min sida för att kroppen kändes bra.

Första varvet gick bra och jag åkte ikapp de som kom efter mig (det blev iallafall ett dussin drygt), medan andra varvet gick trögast. En tredjedel in på andra varvet blev jag nämligen varvad av eliten och när de susar förbi känns det som att åka i sirap.

På tredje varvet slapp man ju bli varvad och jag en kille som jag åkt jämt med hela loppet kom ikapp och jag lade mig taktiskt i rygg under hela varvet eftersom det blåste motvind. På upploppet var han chanslös när jag gick ut och körde och kände mig som Petter Northug.

Tiden var bästa någonsin och formen sett i förhållande till Vasaloppsstart är bättre i år än något annat år.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning