söndag 1 april 2012

Uppladdning inför Svenska klassikern?

Det känns riktigt bra att summera årets första kvartal och träningsdosen under dessa ganska tråkiga träningsmånader, nu när man inte hinner köra så mycket skidor.

Det började med nästan 9 timmar i januari. Sedan när simträningen började i februari steg det till 10 h och 40 min i februari. I mars blev det lite drygt 11 timmar, och då försvann ändå 1,5 vecka pga nöjestripp skidåkning utför/fest med efterföljande förkylning.

11 timmar då är jag uppe i de träningsdoser månatligen som vissa perioder i klassiker-uppladdningen låg på. Nu är det iförsej mycket mer gympass än det var då. Men på dessa 11 timmar så har det blivit 1 fettförbränningspromenad i veckan som inte är medräknad.

Idag körde jag samma runda som jag inledde året med på nyårsdagen, på 39 min. Nu blev det 35 min. Det är också första gången på länge som man ser fram emot träningspassen och verkligen prioriterar in dem. Ska bli kul att köra Tjörn Triathlon efter sommaren och fortsätta ladda inför det, samt att försöka få in en och annan kortare tävling ytterligare.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning