måndag 22 december 2008

Ny rekordlängd och rekordtid

Idag var det dags för ett rejält rullskidspass kände jag. Det var torrt och jag körde den gamla vanliga sträckan på 3,4 och 3 km. Jag brukar ju köra 2 av den första och 1 av den sista => nästan 1 mil. När jag hade tagit detta på 45 min bestämde jag mig för att iallafall ha gjort 2 av varje, alltså ca 12,5 km.

Så långt har jag faktiskt aldrig kört på rullskidor, eftersom det är ganska tråkiga sträckor jag har att välja på häromkring. Men det kändes bra och eftersom det är så mycket meck med att ta på sig utrustning mm vill man gärna köra iallafall en timme när det är så bra förhållanden.
De 12,5 körde jag på 59 min.
Ett pass som jag gick tillbaka i träningsdagboken och kollade 19 dec förra året på 45 min hann jag bara 8,5 km på i samma område.

Ändå så innebär dagens hastighet att jag kommer klara 7.15 på Vasaloppet ca, om jag håller samma hastighet och idag tog jag inga pauser. Så det är fortfarande mycket tid att kapa för att komma in under målet 7.30 (om det är bra förhållanden).

Inga kommentarer:

Anpassad sökning