söndag 30 augusti 2009

Tjörn Triathlon - riktigt bra ordnat lopp

Idag körde jag Tjörn Triathlon och blev väldigt positivt överraskad. Som motionär var det verkligen ett trevligt lopp och nästan alla funktionärer "peppade".

Jag låg i den sista hälften där vi var väldigt utspridda och kom en och en. Dessutom såg jag nu på kvällen att de redan fått upp resultaten från Tjörn Triathlon på:
http://www.svensktriathlon.org/t4i.aspx?p=107524

Riktigt professionellt. För en så pass liten organisation och så litet (vi var drygt 70 herrar i motion sprint-klassen) som det fortfarande är nu det andra året, så är jag väldigt imponerad.

För min del gick det bättre än jag hade förväntat eftersom jag bara hunnit med 7-8 pass på cykling/löpning som träning inför loppet. Cyklingen gick inte lika fort som jag tänkt, men nästan 1 mil var det sinnessjuk motvind på ön. Löpningen däremot gick bättre än väntat, och även simningen.

Sträckorna var 400 m simning, 2,2 mil cykling och sist 5,25 löpning.

På lördagen gick Halv Ironman-sträckan, vilket fortfarande är väl tungt att avsluta med en halvmara efter rätt mycket cykling. Den olympiska distansen känns dock inte helt omöjlig, den hade kanske varit nåt att testa i något lopp nästa år.

1 kommentar:

Lotta Tjörn Triathlon sa...

Hej !

Vad roligt att du trivdes på Tjörn och grattis till din fina prestation! Är själv inne på min 2 klassiker av 5 plannerade.Det är magiskt att köra triathlon att i samma tävling få andvända sig av alla de tre disiplinerna. och gör vi klassikern så har vi ju träningen klar... eller hur.
Vi kanske ses på Lidingö annars varmt välkommen till Tjörn sista helgen i augusti 2010
Hoppas vi ses !
Lotta

Anpassad sökning