söndag 16 augusti 2009

Träning inför Tjörn Triathlon

Idag körde jag ett fullpass förutom simning för Tjörn Triathlon. Först cyklade jag två mil på 46 min, bytte om på 3 min och sprang 5 km på 30 min.

Det är väldigt oväntat hur trötta benen känns när man börjar springa efter att låren pumpats på cykeln i 45 min. Det går extremt långsamt och det går faktiskt snabbare den sista halvan av löpsträckan än den första.

Efter detta pass är man faktiskt väldigt färdig i benen och de känns lite som spaghetti resten av dagen. Det är fjärde passet jag körde cykling med löpning efter sedan jag bestämde mig, så det blir intressant att se om detta är något som man kan vänja benen vid så de känns fräschare efter cyklingen så man kan komma ner mot 25 min på löpningen, vilket är en "normal" tid annars, men inte att tänka på efter cyklingen.

De som kör hela sträckan, en Ironman - de är helt sjuka, som avslutar med en Marathon.

1 kommentar:

Lotta Tjörn Triathlon sa...

Tjörn Triathlon 2010
Visst är kroppen fantastisk att det går att flytta gränser hela tiden bara man vill och vågar lita på att man kan. Sista helgen i januari har Tjörn Triathlon en tränings Camp med Ted Ås. Träning och föreläsning i motivation. Då har vi åkt klart vasaloppet och har ett litet andrum innan Vättern och då är det dax att fylla på med energi och mottivation. Så välkommen till Tjörn i januari.
Efter
Vasaloppet är jag klar med min 2 klassiker av 5 plannerade.
LOTTA TJÖRN TRIATHLON

Anpassad sökning