söndag 2 november 2008

Att flyga fram i skogen

Idag gick jag vid lunchtid en promenad med min fru på 1,5 timme för att kvickna till. Mot slutet av promenaden, som gick i vacker natur och i underbart väder (strålande sol och ca 5 grader), så växte en lust fram att köra ett löppass som jag sällan känner. "Nu måste jag ut och köra ett riktigt konditionspass".

Direkt när jag kommit hem snörade jag på mig löparskorna och bestämde mig för att ta en liten terrängrunda som ligger alldeles runt knuten. Tidigare har jag använt denna som referensrunda och det snabbaste jag kunde hitta var 25 min och 20 sekunder från i somras.

Eftersom jag var extremt peppad av någon anledning inledde jag i ett mycket bra tempo, det kändes som jag flög fram över löven som täckte spåret. Det blev en tid på 23.30 och en putsning således på nästan 10%. Jag vet inte hur lång rundan är exakt, men det är någonstans mellan 4,5 och 5,5 km har jag uppskattat. Jag blev nu så nyfiken på resultatet att jag nästan måste leda cykeln runt spåret för att få veta mer exakt.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning