lördag 8 november 2008

Nya tag på rullskidorna

Imorse var jag ute och åkte en svampig 8 km-runda på grus med rullskidorna. Riktigt usla förhållanden, men jag hade bestämt mig för att köra ändå.

Det blev en kämpig runda som tog 50 min och 15 sekunder. Rullskidspremiären 2007 på samma grusslinga var 57 min, vilket är riktigt dåligt. Men då tog jag också av mig och gick i två nedförsbackar, vilket inte behövdes när det gick så långsamt idag.

Rekordet på samma runda i bra förhållanden för 2007 är 44 min.

Efter rullskidorna tog vi ett varv löpning på en 5-km slinga som är väldigt kuperad. Det gick över förväntan med tanke på att de första 50 min var riktigt krävande och vi kom runt på 28 min och 20 sekunder.

Vikten är nu nere precis under 91 kilo. Det finns alltså goda förutsättningar om träningen går lika bra fortsättningsvis, att klara nyårsmålet att komma under 90 kilo innan årsskiftet.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Hej! kul att du länkat till mig :) Känner vi varandra? :)

Motionären sa...

Nix, det tror jag inte :)

Jag länkar till de som har bloggar jag själv går in på och tycker är värda ett besök om man är intresserad av denna bloggen.

Unknown sa...

Vad bra, :) ska försöka komma ihåg märket på rullbandet, så kan jag skriva det till dig. Om du var intresserad utav vad det var för sort mm?

Motionären sa...

Ja, gärna. Har aldrig sett eller hört talas om en sådan historia tidigare.

Unknown sa...

okej, nej det finns nog inte så många. Men ska kolla upp det åt dig!

Motionären sa...

Sjysst!

Unknown sa...

yes. Nu har jag kollat, själva bandet heter: "spectra" och det är som jag förstod de tillverkaren till ett vanligt löpband. Sen heter tillverkaren, eller modifieraren utav rullskidsegenskapen: "refox". Du kan ju leta på dessa märken. Det är de ända jag kan ta reda på. Hoppas det är okej :)

Motionären sa...

Tack, det ska jag kolla upp!

Anpassad sökning