söndag 17 januari 2010

Resultat Landvetter Långlopp

Idag körde jag Landvetter Långlopp som var en riktig utmaning. Det var en riktig mördarbana så här tidigt på säsongen och relativt otränad sög den musten ganska snabbt.

Värst var det extrema stigningarna där det pudrade sig i snön och blev väldigt tungt att kliva på. En eloge till de som jag uppfattade att de vann på 2.40 någonting, när jag varvade någon gång av de 9 varv som skulle köras.
Själv var jag under fyra timmar med lite marginal.

Det blir intressant att se resultatlistan för loppet senare, kändes som man blev varvad i ett och det kan inte varit många procent efter.

Sista varvet var jag så enormt slut att jag inte orkade hänga på två stycken som åkte förbi väldigt långsamt fick de meter för meter, men man var så slut att man struntade i det. Det var t o m så att en tredje började komma ikapp precis innan mål, men då skärpte jag till mig och såg till att ha iallafall en person bakom.

En riktigt bra träning blev det iallafall, om än kanske inte så mycket stakning då det blev mest diagonalande i den tuffa terrängen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kämpat! Seger tiden var dock 2.14 tror jag, väntar också på resultat..

Motionären sa...

Tack detsamma! Du har rätt, jag såg resultatet som kommit nu under kvällen.
Väldigt bra klass på de startande. I Vasaloppet har man led 7 och här är 85% före i mål...

Anpassad sökning