onsdag 6 januari 2010

TRETTONDAGSLÖPET

Idag körde jag Trettondagslöpet eller Trettondagsloppet. En mycket charmigt anordnad tävling med ca 100 deltagare när jag frågade arrangörerna från Hindås SK.

De hade gjort ett bra jobb med logistiken och jag blev förvånad när det blev mitt första lopp med intervallstart.

Det var grymt stressande. Elitmotionärerna svischade förbi en efter en, och efter 5 km var jag rätt trött när jag åkt för fort för att inte bli omåkt av för många. Till det så hade jag slarvat med frukosten och inte förberett mig eftersom jag bestämde mig kvällen innan, "det är ju bara 15 km". Det kändes också som de fyra träningspassen från veckan i Dalarna satt i.

När jag varvade efter halva hade jag nästan 40 min och fick bekräftat att det inte var min dag. De lösa spåren efter allt snöande gav varken glid eller fäste och det var ganska sugande på vissa ställen där stavarna gick igenom.

Det blir spännande att se totaltiden på resultatlistan för Trettondagslöpet när den kommer, men jag gissar att det blev uppemot 1h20 min. Alltså inte en tid att vara nöjd med. Men en bra genomkörare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

Anpassad sökning