söndag 31 januari 2010

Resultat Västgötaloppet

Jag är mycket nöjd med mitt resultat i Västgötaloppet, som var ett mycket bra arrangerat race. Iallafall om man ser till spårkvaliteten fanns inget att önska sig i princip.

Det var lite fattigt att det inte fanns några medaljer eller nån plakett för genomfört lopp, men jag kom in på 3.40 ca och det var riktigt bra med tanke på banans profil.
En riktig mördarbacke några kilometer upp till golfbanan, men i övrigt mycket hanterbar och ändå kuperad. Ska bli intressant att se vad vinnarna gick in på sedan, jag slapp iallafall bli varvad, även om det kanske inte var med så mycket jag slapp undan.

Sedan var det också ca -15 i början med snöfall andra varvet så sett till det var kapningen i tid jämfört med Landvetter långlopp bra. Kolhydratladdningen som jag missade senast gjorde också att jag kände mig "pigg" hela vägen in i mål utan att "vägga" som jag gjorde sist när jag glömde fylla på depåerna.

Nu ser vi fram emot resultatlistan från Västgötaloppet så man kan jämföra hur många som var framför.

Uppdatering: Nu har segrarens tid kommit, 1.59 min. Ett par minuter efter jag varvade, resultatet för tävlingsklassen finns här:
http://vastgotaloppet.se/?sida=resultat
Vi får hoppas de gör en sammanställning även av motionsklassen.

2 kommentarer:

Buzzadoren sa...

Bra jobbat! Jag läser din blogg i rent inspirationssyfte, så tänk på vad du skriver...;) Mot Klassikern 2011!

Motionären sa...

Tack, vad kul att höra att du läser den därför!
Vilken tid satsar du på att klara den om du tränar och förbereder dig så långt innan?

Anpassad sökning