tisdag 18 december 2007

Klassikern - en dyr historia

Många motionsbloggar brukar sammanfatta vad kostnaden blir för hälsomålen/fritidsintresset, t ex Asfaltsjokern.

Jag blev ganska intresserad av vad klassikern gått loss på för min del (hittills). Utgifterna är i någorlunda kronologisk ordning. För er som inte följt bloggen var det alltså i maj jag tog beslutet att göra en svensk klassiker för att jag inte låg alls i fas med mina hälsomål som jag satte upp vid årsskiftet.

Anmälan Vansbrosimmet: 850:-
Simhallsavgifter: 250:-
Pulsklocka: 1000:-
Våtdräkt: 750:-
ToR Vansbro: 1000:-
Anmälan Lidingöloppet: 500:-
Seriösa löparkläder (löpartights, vindjacka etc): 1200:-
ToR Lidingöloppet: 1500:-
Hotell under Lidingöloppet: 2000:-
Rullskidor, pjäxor, stavar: 4000:-
Skidor och stavar: 2700:-
Träningsläger hos Staffan Larsson: 3600:-
ToR Mora: 1200:-
Anmälan Öppet spår: 1100:-

Totalt: 21 650:-

Till detta kommer ganska snart boende, resa och anmälan till Engelbrektsloppet. Boende och resa Vasaloppet. Anmälningsavgift till Vätternrundan (för att få bra starttid).
Den riktigt tunga posten blir cykeln under Vätternrundan, den kan gå på en hel del om man vill ha något bra (är det någon som vill sälja sin cykel så hojta gärna till).

Hur jag än gör kommer det alltså bli över 30 000 kronor, men målet är att försöka hålla sig under 40 000 kronor. Det långsiktiga målet är också att göra om några lopp för att putsa tiderna, så då kommer ju prylarna till användning igen.

Jag kommer definitivt göra en avstämning när det börjar närma sig slutkostnaden för hela året.

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

hoppsan vad de drar iväg! hoppas du kan hitta nån sponsor eller så !=)

Motionären sa...

Ja, jag blev något förvånad att det sprungit iväg så pass. Det är rätt lugnt då jag tjänar ganska bra, men man ser att det inte är något för vem som helst om. Men man kan inte mäta förbättrad hälsa i pengar heller :)

Anpassad sökning