onsdag 19 december 2007

Nya framsteg

Under kvällen åkte jag ut på min vanliga asfaltsrunda. Även här blev det en ganska bra putsning sedan jag skrev 23 nov, då rundan (6,5 km) gick på 40 min.

Nu var jag framme på 33 min och körde därför lite drygt 2 kilometer till. Totalt 45 min härlig stakning i 3 minusgrader. Hastigheten 5,15 min/km var lite långsammare än jag hade hoppats, å andra sidan tog jag några pauser och körde ganska lugnt. Troligen hade jag redan kunnat nå mitt mål med 5 min/km om jag hade satsat på det från början.

I Lördags kände jag av lite i axeln och nöjde mig därför med en liten genomkörare.

I övrigt försöker jag få in någon träning varje dag:

Lördags: 8 km rullskidor, grusrunda
Söndag: Styrketräning triceps och axlar
Måndag: 1 h rask promenad, 15 min styrka magen
Tisdag: 1 h cykling (utomhus i 2 minus)
Onsdag (idag): 8,6 km rullskidor, asfaltsrunda
Torsdag: Styrketräning biceps

Inga kommentarer:

Anpassad sökning