lördag 29 december 2007

Årskrönika: Träningsåret 2007

Om några dagar kommer tidningarna vara fulla med årskrönikor av olika slag. Förekommer dem därför med en egen årskrönika för att kunna se tillbaka på det bästa träningsåret på länge.

Årets prestation: Lidingöloppet i ösregn. När jag trampade fram mot startsnöret tjippade det i skorna, det återstod 30 km.

Årets träningsvärk: Efter Vansbrosimmet. Krampattackerna de sista 400-500 metrarna i baksidan lår och vader satte sina spår och att bara sträcka ut benen kändes som enorm stretching.

Årets comeback: Efter blindtarmsoperationen.

Årets roligaste träningsminne: Träningslägret hos Staffan Larsson.

Årets lyxigaste träning: När jag på Mauritius frågade i receptionen efter en bra joggingslinga och fick en personlig löparguide med mig istället.

Årets jobbigaste träning: Första rullskidspasset. Efter halva 8-km-rundan undrade jag om jag skulle orka ta mig tillbaka till bilen.

Årets ondaste träning: Vurpan med rullskidorna när jag låg som ett horisontalt streck i luften och landade på armbågarna.

Årets "tärningen-är-kastad": När träningskompisen ringde upp och hade anmält sig till Vansbrosimmet, som jag hade propagerat för men ännu inte själv anmält mig till.

-------------

Mitt träningspass idag blev för övrigt inte mer än lite över en timmes snabb promenad med min fru. Imorgon hoppas jag på lite bättre väder och kunna komma iväg på ett hårdare pass.

3 kommentarer:

Puma sa...

Mauritius skulle inte jag tacka nej till...

Anonym sa...

vem skulle tacka nej till det...personlig löpguide verkar sjysst!

Motionären sa...

Puma och anonym:
Jag kan rekommendera detta resmål alla dagar i veckan. Sagolika stränder och väldigt spännande snorkling. De har även en del långlopp därnere, utmaningen där är för en västerlänning naturligtvis värmen.

Anpassad sökning