onsdag 7 maj 2008

Att härda baken

Direkt när jag satte mig på sadeln idag kändes det rejält i baken från måndagens pass. Jag tyckte dock inte det blev värre, utan snarare så kändes det mindre efter en halvtimme.

Redan innan hade jag bestämt mig för ett riktigt lugnt pass för att bara vänja kroppen vid långa tider på cykeln, utan att slita för hårt på kroppen inför helgens motionstävling.

Det var perfekt väder utan vind och nästan 20 grader på kvällskvisten. Allt annat än vad det verkar bli på tävlingen i helgen, i vanlig ordning när jag kör något lopp. Det blir också skillnad, idag blev det 4,5 mil på 2h och 5 min, mot en mil mer på nästan samma tid i måndags då jag körde hårdare.

Taktiken är nu att köra en liten kolhydratladdning, utan kolhydrattömning innan med tanke på krassligheten senaste tiden, och köra i ett tempo som jag tror jag klarar i 30 mil.

Som sagt har jag sen start på Vätternrundan och bara drygt 5 timmar till de stänger Jönköping vid 11 mil, så det behövs ganska bra fart för att ha marginal för lite depåstopp på vägen samt utrymme för någon punktering.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning