söndag 11 maj 2008

Ännu en medalj till samlingarna

Idag blev det en ny medalj efter en genomförd Hisingen runt på 11 mil. Jag cyklade dessutom till start och från mål till ett boende, så totalt blev det 13,5 mil.

Tävlingssträckan på 11 mil avklarades på 4 h 48 min, vilket jag var ganska nöjd med. Jag körde bara någon mil i klunga, annars blev det en realistisk övning inför Vättern. Då jag kommer starta 05 bland proffsen och således antagligen inte ha så många klungor att hänga på.

En kompis som klungkörde gjorde loppet 20 min snabbare, så visst kommer man tjäna en timme eller två på Vättern med klungkörning.

Det ska bli intressant att se effekterna av loppet. Nacke och lårmusklerna kändes iallafall mest, och baken fick stryk men ingen fara iallafall. Det skonsammaste loppet hittills, även om motvinden de sista tre milen var väldigt tungt.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning