tisdag 27 maj 2008

Möjlig tid på Vätternrundan

Idag skulle jag försöka få till ett cykelpass trots fulltecknad almenacka. Jag hann inte äta utan gick ut vid 19 och och hade bara käkat en snabblunch. Antingen var det söndagens pass som fortfarande kändes, men det var å andra sidan väldigt lugnt, eller så var det helt enkelt för dålig med energi.

Eftersom jag kände att det inte skulle bli ett långt pass så körde jag hårt för att se vilken kilometertid jag kunde komma upp i. Nästan exakt tre mil på 1h 13 min. Jag körde den vanliga rundan som är ganska kuperad och startar med en backe på 7-8 min. Det är alltså ett snitt på ca 24 km/h. Eftersom jag under loppet kommer känna mig mer energilös än vad jag gjorde nu, ska stanna vid vissa depåer osv, så kommer det inte gå att hålla den hastigheten, troligen den sista tredjedelen av loppet.

Jag är nöjd att hålla 21-22 km/h någonstans i snitt. Men under 13 timmar kommer jag sannolikt inte om det känns som idag.
Med en mils gratismotion räknar vi av fyra mil till och hoppas få till långpass i helgen på 12-15 mil.

2 kommentarer:

Skånepågen sa...

Det går bra för dig verkar det som. Själv har jag inte hunnit cykla på länge nu, sprungit göteborgsvarvet, blodomloppet m.m.
Ska cykla ringsjön runt på 12 mil på lördag så då får man ett sista rejält långpass!

Motionären sa...

Ja, med tanke på hur mycket annat jag hinner med är jag nöjd med att ha fått drygt 70 mil benen. Men det kommer nog upp i lite mer. Bättre förberedd kan man alltid vara...

Anpassad sökning