måndag 5 maj 2008

Det är skillnad på asfalt och asfalt

Idag orkade jag inte vänta på att det efterhängsna halsproblemet skulle ta slut utan körde på med ett långpass. I helgen var jag bortrest så då fanns ändå ingen tid att träna.
Det blev 5,5 mil på 2 h och 8 min.

Halva rundan går på riktig asfalt, men sedan blir landsvägen "gammal" och har riktigt dålig och skrovlig asfalt. Riktigt stor skillnad. Är det någon som vet statusen på vägarna runt Vättern?
Det kommer säkert göra en timme om det är hård och bra asfalt kontra sådan här skrovlig och lappad asfalt.

Idag testade jag även mina cykelbyxor med vaddering som jag köpt i helgen och det var väl inte så mycket bekvämare för baken, men det kanske hjälper i längden. Det blev iallafall inga skav eller inkörningsproblem med dem.

Jag fick även en halvmil som gratismotion, så idag räknar vi ner med 6 mil. Det kan behövas. Planen är att köra ett liknande pass på onsdag för att sedan vila till helgens lopp på 10 mil.

Det skulle betyda att jag efter helgen har kommit halvvägs och passerat 50 mil, trots sjukdomar, resor och festligheter.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning