tisdag 19 augusti 2008

Fortsatt ringrost, men lite ljusning

1,5 vecka innan Birkebeinerrittet har jag inte kommit igång med träningen sedan den lyckade hårdkörningen i början på juli.

Idag var jag ute i ett terrängspår på en lånad mountainbike som jag ska köra rittet med. Ingen aning om distans, men vi körde hårt i 1,5 timmar. Kanske 2 mil, det var extremt kuperat. Ett tjugotal backar där det inte gick att göra något annat än att lägga in de lägsta växlarna.

På sätt och vis anar jag att Birkebeinerrittet kan bli hårdare än Vätternrundan, nu skulle det inte vara lika mycket extremt branta backar där man behövde lägga in lägsta växel, men de förekom ändå som komplement till den 2 mil långsamma stigning som öppnar loppet.

Det kändes iallafall lite bättre än löpningen senast och jag får hoppas på en sista genomkörare i helgen med kanske lite spinning eller gym emellan.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning