söndag 5 september 2010

Första rullskidspasset

Nu när Tjörn Triathlon är avklarat så blev första träningspasset efter loppet på rullskidor. Det är den tidigaste säsongspremiären på rullskidor någonsin!

Jag körde min gamla 8-km runda som jag har gott om referenstider på för att kolla vad formen gav.
Förra året var premiär på samma bana 12 sept och på en tid på 39 min. Idag 5 sept var premiären 35 min. Förmodligen spelade väldigt bra väder/förutsättningar in. Men troligtvis ligger också lite "Vasaloppsmuskler" latent och hinner inte förtvina sedan första helgen i mars. För formen är annars sämre och färre träningstimmar totalt än förra året.

Bästa tiden på samma sträcka förra året var 33 min, så ett mål får vara att komma under 30 min innan Rollsborundan, så det finns en chans att putsa tiden där också.

Jag ska också lista alla mina pass detta året bredvid alla från förra året för att motivera mig att ligga "före" förra årets träningsdos och se om det är realistiskt med en start i ÖS 2011.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning