tisdag 22 april 2008

Långsam upptrappning

Idag höjde jag maxsträckan hittills med 10% till 4,5 mil. Det är ju främst av tidsskäl som det inte går att få till något längre, arbetsmässigt finns det mycket kvar att ge efter ett sådant cykelpass.

2 h och 8 min med en puls på 66% i snitt och en topp på 85%. Över 1400 kcal brända.
Jag cyklade med ett proffs som försökte lära mig ligga i suget bakom "Närmare, max en halvmeter bakom". Tyvärr är jag ingen självmordskandidat så jag vet inte hur det kommer gå för mig med "klungkörning". En annan sak jag gjorde fel var att cykla på för tung växel i uppförslut, det kommer slita på längre sträckor fick jag veta.

------------

Igår blev det ingen styrketräning, däremot en timmes hård powerwalk på kvällen. Här brändes över 500 kcal med en snittpuls på 65% som borde vara bra för fettförbränningen. Dessutom blev det en mil cykling igår på gratismotion som läggs in i sammanställningen till vänster.

Det ska bli spännande att göra invägningen på fredag. Det var två veckor sen sist och det finns inga hål kvar i skärpet så det kan nog blivit något kilo mindre fett av allt cyklande.

2 kommentarer:

Skånepågen sa...

Nu verkar du ha kommit igång ordentligt med cyklandet ju! Ligga på rulle är rätt otäckt, Närmare än 1 meter tycker jag är svårt att ligga med, man funderar ju på vad som händer om personen framför bromsar....Har du själv vurpat något än då =)

Motionären sa...

Tack!

Ja, isåfall går det ju åt helvete, precis som han får för sig att kränga lite åt sidan. Därför - hellre safe than sorry.

Har inte vurpat. Megavurpan med rullskidorna var förhoppningsvis den allvarligaste skadan på min klassiker. Själv då?

Anpassad sökning