tisdag 8 april 2008

Mitt livs första spinning

Idag var jag nere på gymmet och körde rygg och armar i ca 40 min. Efter det gick jag in på en nybörjartimme spinning.

Intrycket är att det var helt OK, tiden gick mycket snabbare än om man hade nötit 50 min själv på motionscykel. Visst var jag trött och svettig, men iallafall nybörjarpasset var inte så hårt som jag väntat mig när folk berättar om sitt första spinningpass.

Det blir nog fler spinningpass då det säkert kommer fler tillfällen då vädret gör att man inte är så hugad att träna inför Vättern.

Jag brände nästan 1000 kcal och hade 84% i snitt och en peak på 91% av maxpulsen.

Det börjar redan komma rejäl träningsvärk i magen efter gårdagens pass, ska bli intressant att se hur morgondagen känns, då det brukar vara som värst.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning