söndag 6 april 2008

Ännu ett nybörjarpass avklarat

Att försöka vänta ut skidvädret som varit hela helgen visade sig vara lönlöst. Under eftermiddagen gav jag mig ut på cykeln i det för de senaste dagarna obligatoriska regnet.
Synd då den nya cykeln var så ren. Den var och såg sprillans ny ut, nu ser den för djävlig ut.

Det blev bara ett pass på 41 min, på det hann jag 1,6 mil. Enligt vägkartan, troligen var det lite mer. I veckan ska jag köpa cykeldator så att allting kan mätas hädanefter. Pulsen var i snitt på 71% av max och en peak på 86% av max.

Jag ligger rejält efter schemat för att klara 100 mil till Vätternrundan, men har goda förhoppningar om att det ska gå. Tror det är rätt skönt för kroppen att börja lugnt med några kortare pass. Om inte annat är det bra för sittbenet som var ömt i flera dagar efter de första 45 minutrarna tidigare i veckan.

2 kommentarer:

Skånepågen sa...

1,6 mil är bättre än inga mil alls =)
Själv var jag ute 5,5 mil igår och nu ligger jag äntligen i fas med träningsprogrammet på vättern siten för att komma upp i de 100 milen!

Motionären sa...

Det är bra att du ligger före, då blir man stressad att komma ikapp! Bra kört!

Anpassad sökning