fredag 11 april 2008

Nu rullar det på!

Idag var jag och köpte cykeldator. Ett riktigt roligt träningsredskap visade det sig när jag var ute och testade på kvällskvisten.

2 mil ska jag ha cyklat på 51 minuter. Nästan 24 km/h. Det var inte ansträngande på något sätt och det vore roligt att hitta en bra väg att cykla på för att bränna iväg iallafall 2 timmar och se hur det känns. Isåfall skulle jag om några veckor kunna dra någon tiomilstävling. Jag har en som går två mil hemifrån. Det vore något att värma upp genom att cykla dit och sedan cykla hem. Då har man gjort halva sträckan på Vättern nästan.

Men det känns riktigt bra att ha öppnat lugnt med mindre distanser som inte alls känns jobbiga så kroppen och baken vänjer sig.

Mätning på karta gav på en av sträckorna 6,3 km, då cykeldatorn vid denna punkt visade exakt 7,5 km. Det ger 1,2 km diff på en ganska kuperad sträcka. Imorgon ska jag ut och testa en raka för att jämföra att datorn är kalibrerad rätt.

1 kommentar:

Skånepågen sa...

Cykeldator är riktigt kul, eftersomjag köpte begagnat så fick jag en sådan med från första dagen så alla min resultat är sparade i den!

Anpassad sökning