fredag 2 januari 2009

Åka skidor i ett vykort

Nu är jag tillbaka efter 4 heldagar i Dalarna. Dagen efter skidpasset på Lugnet var det -14 grader. När jag hade varit på besök i världsarvet koppargruvan tog jag därför en vilodag. Det kändes helt enkelt inte lockande.

Och tur var väl det, när vi på nyårsaftonens morgon åkte till vackra Tällberg väntade de bästa förhållanden en skidåkare kan önska sig. Här åkte jag ca 1-1,5 timmar både nyårsafton och nyårsdagen. Lika fint väder båda dagarna och därför blev det mer njuta av naturen och teknikträna, inte så mycket tidstagning och milhets. Det var heller inte så jättebra spår eftersom det är entusiaster som spårar på en sådan liten ort, men inte ens detta kunde sätta ner intrycket av underbara Tällberg.

Jag skulle iallafall gissa på att det rörde sig om ca 1,5 mil alla tre skiddagarna och alltså ca 4-5 mil på snö att addera till uppladdningen inför Vasaloppet.

Jag ska försöka få en resa ytterligare till snötrakter, + något seedningslopp innan Vasaloppet. Annars blir det fortsatt körning på rullskidor.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning