söndag 25 januari 2009

Veckans träning

Denna veckan har varit riktigt dålig på träningsfronten.

Först på torsdagen blev första passet, ett riktigt bra pass på gymmet. Jag körde rygg och bröst som jag fortfarande har träningsvärk i. Dessutom avslutade jag passet med att köra 2000 m i roddmaskinen som jag gjort de senaste gångerna.
Även denna gången kapade jag lite grann och klarade det på 8 min precis.

På lördagen var jag ute på min ca 1,2 km-slinga och sprang 5 varv. Körde riktigt hårt i början för att slå förra tiden på 29 min 30 sek. De två sista varven blev därför riktigt jobbiga och jag klarade det på 29 min 10 sek, helt färdig.

I veckan hoppas jag på minusgrader så jag kan åka på konstsnön en dag. Det behövs, ska försöka få 2-2,5 mil om slingan är hyfsat lång och spåren är dugliga.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning