fredag 9 januari 2009

Längsta sträckan för säsongen

Idag åkte jag till Landvetter och testade deras bana för första gången. Jag stannade i Hindås på vägen, det var någon på skidspar.se som igår kväll hade lagt upp en spårstatus om att det var bra spår där, men det var inte ett spår av ett skidspår kvar.

När jag efter några varv på banan i Landvetter såg några tappra funktionärer försöka utöka spåret tackade jag dessa (ideella?) hjältar som fixade spåren. Banan var enligt honom ca 1,25 så jag tog fasta på det och tänkte jobba mig igenom 16 varv.

Om uppgiften stämmde fick jag två mil på 1 h 28 min. Två korta vätskepauser ungefär som jag skulle kunna tänka mig att jag hade åkt de första två milen i Vasaloppet.

Det var ingen som var där när jag kom som var där när jag gick, men däremot var det många som kom efter mig och lämnade före mig, vilket kändes bra. Det var väldigt lätt bana och svårt att jämföra med något jag åkt tidigare, första gången jag åkte på något ställe där det krävdes så många varv för att komma upp i någon sträcka.

Jag hoppas på minusgrader de närmaste, då skulle de fördubbla sträckningen.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning