söndag 11 januari 2009

Lite härliga skidbilder

När det nu är plusgrader och regn den närmsta veckan tänker man gärna tillbaka på turen till Dalarna för drygt en vecka sedan.


Här värmer jag upp ovanför Lugnets skidstadio där de tillverkade konstsnö.


Här är en bild på den vy man hade när man åkte skidor vid Siljan i Tällberg. När man gick ut på isen var det som en glasskiva man såg rätt igenom. Ytterst ovanligt att det fryser på det viset. Häftigt att gå på isen och se botten samtidigt.

Jag sammanställde idag att bara 13 mil är åkta för säsongen. Sex veckor kvar och målet på 50 mil innan Öppet spår -09 hade krävt 6 mil i veckan. Det får jag nedrevidera.
Vid samma tid för säsongen -08 hade jag iallafall 16 mil på skidor. 25 mil lite drygt hade jag samlat på mig innan Engelbrektsloppet 10 februari.
Att slå 25 mil innan på en månad nu känns lite mer troligt.

3 kommentarer:

Skånepågen sa...

Nu har jag en ny sida, nytt år, ny träning! http://traning2099.blogspot.com.

Åkte MAserloppet igår med blandade resultat, satsar på Engelbrektsloppet om 4 veckor, några tips, hur tufft är det egentligen, hur kuperat?

Anders Carlsson sa...

Ja, det är inte lätt att hitta skidåkning i södra Sverige. Men du är välkommen till Skövde 1 februari. Troligtvis har vi spår då så vi kan genomföra Billingens långlopp

Motionären sa...

Skånepågen:
OK, jag ska kolla in den sidan.
Engelbrekt var ett ganska lagom kuperat lopp tycker jag. Några backar där man måste saxa i princip. Ska försöka komma med några tips.

Anders:
Tack, det får vi hoppas att det blir.

Anpassad sökning