söndag 22 mars 2009

Vätternrundan har nytt koncept

På eftermiddagen körde jag min gamla vanliga runda utanför dörren på 5 km, som den blir om man kör 4 varv. Det är verkligen svårt att ta något mer på den nu.

Den är väldigt kuperad och jag kom in på 24 min som jag gjorde senast i början på maj. Nu får jag hitta nya ställen att springa på så jag kan förbättra tiden lite efterhand. Idag kändes det verkligen som att jag tog i och knappast kommer kunna knapra så mycket på den tiden.

Jag såg att Vätternrundan nu har ett nytt koncept. Eftersom de pajade för så många som vill göra Klassikern med sitt upplägg att man inte får byta startnummer efter april så ska de nu göra ett nytt lopp. En Vätternrunda bara för de som ska köra Klassikern. Ganska sjysst tycker jag. Redan 30 maj smäller det isåfall, så det är bara 2 mån och en vecka kvar att spela på. Man startar på morgonen med instruktörer som guidar runt banan. Det kanske blir som Birkebeinerrittet till slut. 15 000 platser säljs slut på 90 sekunder där.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning