fredag 20 mars 2009

Nytt rekord på Coopertestet

Idag var jag på gymmet och körde bröst, axlar och triceps. Med min nya vikt på ca 87,5 tänkte jag det var intressant att testa Coopertestet igen, som jag gjorde senast i mitten av december.

Då var sträckan på 12 min 2,6, idag blev den 2,75. Det räcker fortfarande inte till "Bra" utan bara medel i tabellen. Men jag var faktiskt inte heller trött. Felet var att jag gick ut för långsamt och de sista sex minutrarna ökade konstant, utan att ens vara helt färdig när tiden gick ut. Men det är bara 150 meter kvar till "Bra", och det hade jag klarat idag om jag disponerat bättre.

Fortfarande lite snorig, men eftersom halsont gav med sig imorse kände jag att det var värt att köra ett pass. Och det verkar ju fungerat bra.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning