tisdag 3 mars 2009

Seedningslopp - 1 mil under 50 minuter

Var idag ute i regnet och körde en 4-km-slinga. Bara för att testa på, första löppasset sedan tidigt i januari. Under februari körde jag ingen annan träning än skidor, och nu dröjer det länge innan det blir riktiga skidor igen.

Möjligtvis något rullskidpass för att underhålla den kapacitet som ändå byggts upp eftersom jag ändå seedade in till 7:e led.

Men nu funderar jag på vilka lopp jag ska köra under året på vägen. Ett seedningslopp för Gbg-varvet (inte för att jag ska springa det) på 1 mil verkar kul, ett test på om jag kan klara av eller hur långt ifrån jag är att klara 1 mil under 50 min. Det är ju en av målsättningarna i år att fixa det igen. På Midnattsloppet i augusti ska jag i vart fall klara av det.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning