söndag 16 mars 2008

Another Brink in the wall

Det kommer som sagt en lite personlig betraktelse av loppet lite senare här, men det finns en lite intressant sak jag upptäcker när jag kollar i resultatlistan.

Som jag antytt gick jag stenhårt i väggen. Det har ju gjorts en låt om Jörgen Brink (another Brink in the wall anspelande på another brick in the wall) när han gick i väggen på Sveriges sistasträcka i stafetten när han bara behövde åka hem VM-guldet med rejäl ledning. Den knappa styrfarten Brink har när Alsgaard passerar i ett svisch har nog etsat sig fast på mångas näthinna och lite så kände jag mig igår. Och Birkebeinerrennet är helt fel lopp att gå in i väggen på.

När man kollar resultatlistan ser man att en enda person bakom mig i listan, några hundra placeringar bakom, körde fortare i den första megabacken upp till en mil där första klockning var. Man kan säga att han var den enda som gick mer in i väggen än vad jag gjorde denna dag.

Går man framåt i resultatlistan så ser jag att utav de som kom inom en halvtimme före mig var det bara 10 st som åkte snabbare uppför till första kontrollen, de övriga nästan 1000 åkte långsammare (och smartare) och passerade mig någonstans på väg till mål.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning