lördag 1 mars 2008

Träning inför Birkebeinerrennet

Första rejäla träningspasset efter en influensa (som jag tror att det var ändå) är ingen lek. Dessutom åkte vi en rätt tuff tur för att få ett realistiskt genrep inför Birkebeinerrennet också.

Det var inget drömföre med 5 plusgrader och då jag inte är något valla-geni var det extra tungt - lite fäste och inget vidare glid heller. Vi åkte 15 km rätt upp, i princip inga vilopartier. Upp tog det 2 h och 25 min. Ner tog det en timme och 15 min. Det blev alltså ett fint pass på nästan 4 timmar.

Eftersom det var tungt före och min form inte var rättvisande efter sjukdomen tyckte jag uppvägen var en mardröm. Birkebeinerrennet kan bli riktigt tufft. Drog på mig rätt rejäla blåsor i händer och på fötterna.

Jag hade en snittpuls på 81% av max och topp på bara 92%, ändå kände jag mig rätt tung som sagt.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning