tisdag 24 juni 2008

En Svensk Klassiker - så mycket kostade det

Ja, då var det dags för sammanställningen, det här är de poster jag har skrivit ned.

Anmälan Vansbrosimmet: 850:-
Simhallsavgifter: 250:-
Pulsklocka: 1000:-
Våtdräkt: 750:-
ToR Vansbro: 1000:-
Anmälan Lidingöloppet: 500:-
Seriösa löparkläder (löpartights, vindjacka etc): 1200:-
ToR Lidingöloppet: 1500:-
Hotell under Lidingöloppet: 2000:-
Rullskidor, pjäxor, stavar: 4000:-
Skidor och stavar: 2700:-
Träningsläger hos Staffan Larsson: 3600:-
ToR Mora: 1200:-
Anmälan Öppet spår: 1100:-
Anmälan Engelbrektsloppet: 550:-
Valla: 500:-
Boende Engelbrektsloppet: 1800:-
Resa Engelbrektsloppet: 1000:-
Omslipning av skidor efter Engelbrektsloppet: 500:-
Cykel till Vätternrundan (ny hybridracer): 6000:-
Cykelbyxor med vaddering: 700:-
Diverse utrustning till cykeln (stänkskärmar, cykeldator, handskar mm): 1000:-
Reservdelar cykeln (extraslangar, mekutrustning, minipump mm): 800:-
Ryggsäck med vätskesystem: 600:-
Anmälan Vätternrundan: 1300:-
Boende Vätternrundan: 1300:-
Resa Vätternrundan: 600:-
Stresshandling Vätternrundans Expo (energidrycker, pannband mm): 500:-
Klassikerdiplom inramat (ännu inte beställt): 250:-

Totalt: 39 050:-

Till detta kommer en del småsaker som jag nog glömt. Så det är i vart fall över 40 000 kronor. Visserligen kunde man sparat igen på boendet och inte bott på hotell osv. Men nu är utrustningen inköpt och det blir ju fler klassiker. Dessutom kan jag i princip köra Birkebeinertrippeln på samma utrustning där bara anmälningsavgift, samt resa och boende tillkommer.

Vid avstämningen i december då halva beloppet hade gått åt var förhoppningen att klara det under 40 lakan, men det är inget jag tänkt på efter det och därför har det också runnit iväg.

Som sagt, nu har man investerat en bra slant i välbefinnande och väldigt kul har det varit under vägen. Och det var absolut värt varenda riksdaler när man cyklade igenom Motala och närmade sig målet.

2 kommentarer:

Skånepågen sa...

40 000, ja jag kommer nog under det i alla fall...har all utrustning nu och jag har inte bott på hotell någonstans.

Hur går det med erfarenheten från Vansbro. Jag vill hinna läsa det innan loppet =)

Motionären sa...

Ja, det ska jag fixa, troligen till helgen. Vet dock inte om jag som dålig simmare har så mycket att komma med.

Anpassad sökning