söndag 1 juni 2008

Målsättningarna går sådär

Jag satt och kikade igenom mina mål från årsskiftet. Det är ofta jag tangerar för att komma på fel sida. Och ett är redan brutet. Dessa var målsättningarna

Till Vätternrundan minska till 95 kg. - Kommer jag troligtvis inte klara. Har pendlat mellan 93-95 kilo sedan årsskiftet. Just nu 92,5 men det har blivit lite bättre komponering på kroppen då midjemåttet minskat, om än jag inte mätt det så drar jag åt två hål mer på bältet.

Träning minst 1 dag/helg. - Har väl bara lyckats 1/3 av helgerna hittills, kommer dock bli bättre till hösten.

Träning minst 3 dagar/vecka. - Har gått riktigt bra, förutom veckan efter loppen jag gjort hittills som alltid blir en urladdning där en viloperiod efter är befogad och behövlig för återhämtning.

Bara pizza och dylik mat en gång i månaden. - Har fungerat de flesta månaderna, men för mycket resor har också sumpat några.

Ingen sjukskrivning. - Redan bommat i och med influensan som jag lyckades pricka in innan Öppet spår. Annars helt frisk i princip.

Vid nästa månadsskifte passar det att sätta upp nya mål för hälsan och det kan vara läge att efter semestern en gång för alla ta tag i vikten så att jag spränger 90-vallen och etablerar mig under 90 kilo, så som det känns jag inte kommer komma över 95 kilo igen. 95 kilo är nu en motståndsnivå där jag studsar tillbaka ner om jag når upp till.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning