onsdag 25 juni 2008

Första löpningen i träningsschemat

Igår var jag ute på en lätt femkilometerstur. Det räckte för att jag ska ha bra träningsvärk i korsryggen idag.

Det märks verkligen att löparmusklerna är otränade. Vaderna kändes ganska tunga i slutet likaså. Tyvärr började även knät ömma lite efter 4 kilometer och det har alltså hänt alla löparrundor sedan efter Lidingöloppet.
Det stärker bara motivationen att ta ett krafttag för att komma ner under 90 kg.

Rundan gick iallafall på 28 min i väldigt lugnt tempo, det kändes väldigt bra i övrigt.

-------------

Idag läste jag på ensvenskklassiker.se att en av de yngre som i och med Vätternrundan i år gjort en klassiker, Emma Månsson, var på samma träningsläger som oss hos Staffan Larsson i vintras. Dock inte samma period. Det fick mig att fundera över kommande vinters träningsläger mitt i sommaren. Ska man åka på ett själv, eller ska man vidareutvecklas på Larssons (som var suveränt) eller testa någon annans (Svärds, Ottossons m fl)?

Inga kommentarer:

Anpassad sökning