lördag 7 juni 2008

Sista rundan innan Vättern?

Idag var jag ute på vad jag tänkte skulle bli sista träningspasset innan Vätternrundan.

Det var främst tid på sadeln jag ville ha och det blev 3 h och 40 min. Effektiv tid, en halvtimmes paus och vätskepåfyllning i värmen hos en släkting gjorde cykelpasset till en längre utflykt. På detta hann jag nästan nio mil.

Det var i princip helt vindstilla och jag cyklade i riktigt lugn takt för att inte slita på kroppen nära inpå Vätternrundan. Ändå så blev det ganska bra tid för att cykla så lugnt som jag upplevde att jag gjorde. Det kändes som jag skulle lätt kunna ta två sådana varv till, och då skulle det bara vara 3 mil kvar.

Men som sagt, det kommer inte bli såhär bra förhållanden på lördag. Regnet kommer påverka friktionen och kommer säkert ge skavsår och att allt blir tyngre, men blåsten kommer ju bli det som drar upp tiden mest.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning