söndag 8 juni 2008

Vad blir det härnäst?

Jag har funderat lite på hur man ska fortsätta efter En svensk klassiker är avklarad på lördag.

Det bästa uppslaget är att fullfölja Birkebeinertrippeln. Jag körde ju Birkebeinerrennet i mars och i sensommar/höst är det cykling och löpning i Lillehammersfjällen kvar om jag vill ta den.

Det lockar lite att ta trippeln då det inte är så troligt att jag ger mig på Birkebeinerrennet igen. För att klara det loppet och ha en "behaglig" resa måste man upp på en helt annan nivå. 90% av de som åker loppet är elitmotionärer och mindre än 0,5% bryter loppet, att jämföra med Vasaloppet där ca 20% inte klarar repet (eller bryter) eftersom det är ett lite mer allmänt motionslopp. Där är det vanligt med jargongen att "jag åker med familjen till sälen en vecka i vinter och passar på att träna lite längdskidor då".

Det hade varit roligt att komma igång med löpningen igen efter Vättern. Jag har inte kört någon löpning sedan i januari och det hade varit kul att ta milen under 50 min igen.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning