torsdag 17 juli 2008

En bra framgång

Idag körde jag min referensrunda - 5 km terränglöpning på en sträcka nära där jag bor, i 4 varv á 1,25 km.

När jag körde den senast för ett halvår sedan blev det 3 varv, alltså 3,75 på 20 min 30 sek. Då var jag rätt färdig och hade inte kunnat dra vidare i samma tempo. Idag passerade jag tredje varvet på 19 min och när jag kom in på 5 km visade klockan 25 min 20 sek. Då hade jag fortfarande mycket att ge och hade kunnat dra iallafall ett par varv till i samma tempo.

Detta som sagt utan någon löpsatsning emellan. Det är bara 5-6 löppass gjorda på det halvåret och fokuset har helt legat på skidor och cykling. Denna framgång kändes mycket bra och om knät håller en hel mil, så borde det kunna gå att komma in under 50 min på milen om det går något sådant lopp i höst, t ex strax innan Birkebeinerlöypa.

Tyvärr har min pulsklocka gått sönder så jag kunde inte jämföra ansträngningen med i vintras.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning