lördag 19 juli 2008

Varning utfärdas för Suunto

Idag vågade jag mig ut på en 7,5 km-slinga som jag hoppade över en liten bit på, en bit med asfalt, och fick ihop 6,7 km. Trots att det var en ganska kuperad historia kom jag in på 36 min.

Min pulsklocka som är ett år har dessutom pajat nu. Det är en Suunto perfekt för löpning med de bästa funktionerna, egentligen allt utom gps-köret. Det blir naturligtvis en reklamation, men tills jag vet hur denna bemöts kan jag inte rekommendera märket. De ska iallafall komma och hämta klockan med DHL härutanför. Oavsett om det är smidigt är det irriterande med grejer som inte håller ens ett år.

3 kommentarer:

Anders Carlsson sa...

Ja, har man väl skaffat en pulsklocka så blir man beroende av den. Jag har en Polar och den har fungerat i över tre år nu.

Motionären sa...

Helt enig. Det är så det ska fungera - prylar som går som en klocka(!) år ut och år in. Självklart något man rekommenderar och köper själv i fortsättningen också.

Anonym sa...

Jag har en Suunto T3 som efter ganska precis ett år slutade fungera. Det var pulsbandet som inte sände någon info till klockan.
Jag lämnade in den hos Runners Store där jag köpt den och fick beskedet att den skulle skickas till Finland och vara tillbaka klar inom en vecka - no problemas.
Tyvärr tog det nästan 3 veckor innan jag fick tillbaka den. Nu med ett nytt pulsband. Fungerar gör den dock men ite efter 1 vecka utan efter 3.

Anpassad sökning