torsdag 24 juli 2008

Rekordtid på cykeln!

Idag var det cykeldag. Först en timme med stadscykeln i lugnt tempo för att göra lite ärenden på morgonen innan frukost.

Men sedan kom hybridracern fram. Samma sträcka som jag för några veckor sedan körde i 2 mil på 50 min med med och motvind på varsin sträcka tog jag idag på 21 min respektive 19 min. Alltså en mil åt vardera hållet lite kuperad landsväg.
Det ger en 30 km/h i snitt precis och ett tempo som hade räckt till 10 h på Vätternrundan.
MEN, det går aldrig att hålla den farten i 30 mil, dessutom med så mycket uppför i slutet. Det är sjukt.

Ändå finns det de som gör det. Sub12, alltså komma in under 12 timmar är en annan vanlig målsättning för Vätternrundan. Då kan man ha lite långsammare snitthastighet och 1 timme i pauser. Det är inte omöjligt, men det kräver en rejäl satsning på cykel det året.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning