måndag 14 juli 2008

Tribaltatuering och stora biceps

Sedan i torsdags har jag varit bortrest på en långweekend. Mest hela tiden hade jag dåligt samvete för att det inte blev någon träning utan bara god mat och dryck.

Det är ett bra tecken, gissar jag. När jag kom tillbaka i eftermiddags åkte jag direkt för att styrketräna. Jag testar på lite gratispass på olika gym häristan medans de fjäskar och försöka fylla upp gymmen någorlunda på sommaren för att man ska börja där till hösten.

Detta gym hade jag inte varit i på tio år. Då hade det anabola-rykte och det verkar inte ändrats, trots att det varit 3-4 olika gymkedjor som haft lokalen under den tiden. Man behöver ju inte vara jättefördomsfull för att börja fundera vad en kille med ointelligent blick, rakat huvud, tribaltatuering och stora biceps knaprar. Jag är inte avundsjuk, man vill inte ha auschwitz-armar, men den kroppsformen de här killarna har är inte skön. Med åren har jag kommit att tycka att de riktiga "brytarna" ser väldigt löjliga ut där de går.

Imorgon blir det cykelpass och ev lite löpning.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning