lördag 5 januari 2008

3 träningspass idag!

Idag öppnade jag dagen med att springa en runda som jag skrivit om tidigare om. I somras sprang jag denna terräng/grusbana 3 varv på tiden 21 min och med en toppuls på 98% av max och 90% av maxpulsen i snitt.

Idag försökte jag hålla samma tid och det blev t o m lite snabbare, 20 min och 30 sek. I två minusgrader denna härliga morgon krävdes dock bara 91% av max som toppnotering på pulsen och ett snitt på 84%. En fin check på att man är på rätt väg.

De två andra passen då?

När jag skulle in och ta en öl i stan med en vän tog jag cykeln istället för bussen. Först 35 min in och sedan 30 min tillbaka två timmar senare (med och motvind). Då det är ganska backigt ska inte dessa två rundor förringas. Ska börja göra cyklingen till en vana nu varje gång det är ett extraärende för att få lite mil i benen inför Vätternrundan.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning