lördag 12 januari 2008

Träning i regn och rusk

Av de 10 senaste dagarna har det regnat 8 dagar och torrt på marken en dag. Alltså inget bra väder för rullskidor. Förutom den uppenbara nackdelen att man är dyblöt efter 5-10 minuters träning, så påverkas friktionen väldigt negativt och det går därmed alltför trögt.

I morse var jag istället ute på en morgonpromenad på 45 min. Det är inte ofta det regnar så att joggingskorna blir genomvåta. Senast jag råkade ut för det var Lidingöloppet, annars brukar jag undvika det. Men idag hade jag bestämt mig. Även igår fick jag till en morgonpromenad i lättare duggregn.

Det ska bli intressant att imorgon se om "viktnedgångsveckan" gav resultat eftersom jag förutom morgonpromenaderna även har haft möjlighet att styra kosten med egna luncher, något som ej går nästa vecka.

Inledningen på träningsåret har också varit positivt när jag summerar två första veckorna.
Vilodagar 1, 4, 6 och 9 januari, de andra dagarna minst ett pass om dagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Där ser man.. Jag undrade just varför det varit så glest med rullskidare de senaste dagarna.

Som joggare har man inte koll på problemen du beskriver.

Tack för tipset om Kraftprovet!

Motionären sa...

Så lite så. Ganska hårt och påminner lite om LL i profilen, men är ändå inte i närheten. Men som sagt, kul att springa i nya miljöer och tävlingar.

Anpassad sökning