måndag 14 januari 2008

Växthuseffekten förstör min uppladdning

Veckan var tänkt som ett fint genrep i längdskidspåret på kvällarna. Resmålet där jobbet är förlagt denna vecka har sedan tusentals år alltid haft snö från dec-mars, med några få undantag förståss. Jag är ganska långt upp och har + 8 grader och ösregn. Medeltemperaturen för månaden de sista 50 åren har varit - 4 grader.



Ingen som bor här fattar att det har regnat den sista veckan konstant - mitt i januari. Jag tog inte ens med joggingskor eller gymkläder. Och det lär inte vända det närmaste heller.

Jag var laddad till tusen för ett par riktigt hårda pass, men kan inte få någon träningsmöjlighet. Riktigt frustrerande. Och min uteblivna träning är ändå det minsta problemet i denna texten.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning