onsdag 30 januari 2008

Snö i Norberg!

Idag rapporterade Engelbrektsloppet att det kommit lite snö över natten. Beslut om loppet kommer arrangeras ska komma i helgen.

Ikväll var jag ute en härlig tur på 1 timme och 15 minuter. 3-4 minusgrader och lättvallat. Tyvärr rätt risiga spår. Sträckan vet jag som vanligt inte, men en bit över en mil.

Snittpuls på 83% av max och en pulstopp på 96% i uppförsbacken. Det börjar antagligen bli lite tjatigt, men även efter detta pass kände jag att det fanns mycket kvar att ge. Tyvärr är banan så tråkig att köra för länge och så blev det sent innan jag kom iväg som vanligt.

Jag har garderat med ett seedningslopp nästa helg om inte Engelbrekt blir av, men det hoppas och väntar jag med spänning på i helgen att få besked om.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning