torsdag 10 januari 2008

Räcker en kvart om dagen?

En intressant sak med alla träningsbloggar (varav några som uppdateras ofta finns länkade här bredvid, hör av er om ni saknas) är att de bjuder på inspiration varje dag. Samma funktion som en träningstidning som kommer med motivation fast varje dag.

Det är en möjlighet för vanliga motionärer att ta del av nyttiga tips från andra motionärer eller inte så namnkunniga elitsatsare. Tyvärr är det i media omöjligt att nå ut med dessa tips om du inte är kändis. Senast i raden är Träna en kvart - det räcker! av Roberto som plagierat Arne Tammers gamla devis. En kvart är bättre än inget, och det ska vara enkelt att komma igång, men hur många av de som köper Robertos bok kommer träna om ett halvår?

Det må vara orättvist att dissa en bok jag ej läst, men det löjliga påståendet att du skulle komma i form med en kvarts träning om dagen hör hemma på TV-shop. Eller vad tror ni, räcker en kvart om dagen?

Dagens träning blev pga urdåligt väder styrketräning bröst och triceps.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, nu har jag hittat även din blogg. Jag har inte så många klassikerbloggar i min samling så jag precis börjat motionera mer seriöst. Jag har full respekt för alla som försöker sig på detta styrkeprov. Jag är fullt nöjd om jag klarar lidingöloppet till hösten. Vem vet kanske följer jag upp det hela med vasalopp och vätternrundan också någon gång.

Lycka till.

Motionären sa...

Tack slimslender. Håll koll på bloggen när LL närmar sig så blir det säkert lite nyttiga tips och lycka till själv med träningen.

Anpassad sökning