torsdag 7 februari 2008

Hålltider i loppet

Om kroppen känns bra, fästet är fint och spåren är OK så satt jag och räknade på följande tider på söndag:

Tid per mil: 50 min i snitt
Pauser: Vet ej, men gissar på minst 5 vätskestationer, där varvar jag ner pulsen och tar det lugnt. Räknar med 4 min.
Egna pauser: Från vätskebältet tror jag bara det behövs ta 2-3 ggr á 2 min.

Totalt: 300 + 20 + 6 = 326 min

Alltså 5 h och 26 min. Har inte hållit igång så länge i den intensiteten innan. Under 5 h är nog för orealistiskt, men kan vara ett mål om det känns riktigt bra. Under sex timmar känns dock som ett realistiskt mål.

Marginalen är inte så jättegod, det är inget lopp för de som inte kan åka. Efter 6 timmar dras repet vid 5 mil. Det ska bli spännande att se hur många som inte klarar det.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning